Internetinė prekyba ar fizinė parduotuvė?
Kiekvienam verslui labai svarbu pasiekti savo potencialų klientą. Norint tai padaryti, kuriamos strategijos ir planai, svarstoma, kur tas klientas gali būti ir kaip geriausiai jį pritraukti. Pastaruoju metu, iai vis daugiau žmonių mieliau apsiperka internetu, verslas taip pat ima svarstyti, kada geriau veikti turint fizinę parduotuvę, o kada geriausias sprendimas – internetinė prekyba?
Kada geriau prekiauti fiziškai?
Šiandien dalis pirkėjų vis dar mieliau perka fizinėse parduotuvės. Tai įrodo kasmet atsidarantys vis nauji prekybos centrai. Tad jeigu ir Jūsų prekė yra iš tokių, kurią žmonės mielai perk prekybos centre arba Jūsų parduotuvė jau veikia tokio tipo vietoje, tikrai dar ne laikas galvoti apie elektroninė prekybą ir uždaryti fizinę parduotuvę. Fizinė parduotuvė prekybos centre, miesto centre ar kitoje patogioje klientams vietoje visuomet yra geras sprendimas.
Taip pat labai svarbu galvoti apie savo pirkėją. Pavyzdžiui, kai kurių parduotuvių pirkėjau nori prekes paliesti, pamatyti jas gyvai. Tai ypač aktualu drabužių ir batų pardavėjams. Nors ir jų paradavimai internete auga, bet fizinės parduotuvės vis dar pritraukia labai didelį pirkėjų srautą.
Taip pat fizinės parduotuvės aktualios tiems verslams, kurių klientai nesinaudoja internetine prekyba. Tai gali būti prekės, skirtos vyresnio amžiaus žmonėms, kurie vengia pirkti internetu. Taip pat labai dažnai vyriškų prekių pardavėjai pastebi, ka djų klientai mieliau atvyksta į parduotuvę, nei perka internetu. Pavyzdžiui, ar įsivaizduojate, kad galėtumėte kostiumą įsigyti elektroniniu būdu?
Kuo naudinga internetinė prekyba?
Visgi, jeigu Jūsų veikla leidžia, verta pagalvoti apie parduotuvę internete. Elektroninė prekyba verslui yra labai naudinga, o kartu yra patogus būdas apsipirkti ir klientams. Pirmiausia todėl, kad internetinė prekyba nereikalauja tiek daug kaštų. Pakanka susikurti kokybišką internetinę parduotuvę, ir galite pradėti veiklą. Nebereikia nuomotis brangių patalpų, ieškoti vitrinų ir prekių lentynų. Taip pat toks būdas padeda sutaupyti elektros ir šildymo kaštų. Elektroninei parduotuvei reikia ir mažiau darbuotojų, tad toks būdas pirmiausia leidžia verslui sutaupyti.
Be to, internetas yra vieta, kur galite pasiekti labai didelį pirkėjų ratą. Fizinė parduotuvė to neleidžia, o internetinė prekyba labai praplės pirkėjų srautą. Galite pasiekti pirkėjus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyje ir taip ženkliai padidinti savo pardavimus.
Ar verta veikti abiem modeliais?
Kai kurie verslai taiko hibridinį modelį itr nesirenka tik dirbti fizinėje parduotuvėje arba tik prekiauti internete. Tai yra geras sprendimas, jeigu turite galimybių išlaikyti ir elektroninę, ir fizinę parduotuves. Tokiu atveju galite pritraukti dar platesnį pirkėjų skaičių. Be to, kai kuriais atvejais toks sprendimas netgi būtinas. Pavyzdžiui, jeigu siūlote vakarinių suknelių nuomą, vestuvinių žiedų gamybą ar pardavimą. Labai dažnai tokių prekių klientai pradeda ieškoti internete. Taip bandoma sužinoti, kokie modeliai šiuo metu populiarūs, kiek gali kainuoti tokia prekė. Tik tuomet imama ieškoti, kur fiziškai apžiūrėti pasirinktą prekę ir ją įvertinti. Tokiu atveju labai patogu turėti elektroninę parduotuvę, registracijos formą ar bent jau katalogą internete, o susidomėjusius klientus priimti gyvai fiziniame salone ar parduotuvėje.