Ar galima susikurti el. parduotuvę pačiam?

Elektroninė prekyba tobulėja kiekvieną mėnesį. Ne vien dėl to, kad kas mėnesį atsiranda po kelias dešimtis naujų el. parduotuvių, bet ir dėl technologijų. Tai, kas seniau buvo priimtina tik patiems turtingiausiems ir galingiausiems, tapo prieinam visiems, kad ir pavieniams asmenims.

Pasvarstykime. Ar žmogus, kuris laisvalaikiu mezga vaikiškas kojinaites ir kepurytes, galėtų verstis elektronine prekyba? Teoriškai tai, įmanoma. Egzistuoja nemažai nesunkiai įdiegiamų el. parduotuvių sprendimų, pavyzdžiui, Shopify arba wooCommerce, kurioms daug mokslų ir žinių nereikia. O kur dar įvairios el. prekybos sistemos, kurioms nereikia parduotuvės (Amazon, Etsy ir t.t.)… Elektroninė prekyba tikrai pradedama nesunkiai, bet, kaip visuomet, yra vienas ar keli BET…

Atsiskaitymai

Neprofesionaliose ir pačių susikurtose el. parduotuvėse pirmoji problema yra atsiskaitymai. Tokiose parduotuvėse paprastai el. bankininkyste atsiskaityti negalima, tik grynais kurjeriui arba pavedimu tiesiai į kažkieno asmeninę sąskaitą. Tai nėra itin saugu ir patikima, todėl jei pamatysite tokį atsiskaitymo būdą, gerai pagalvokite.

Profesionalioje el. parduotuvėje atsiskaitymo metodų yra ne vienas, o tai labai palengvina patį procesą kiekvienam pirkėjui. Jei prekės parduodamos užsienyje, Paypal yra tiesiog būtinas. Bėda ta, kad pačiam integruoti bent jau Paypalą yra gana sudėtinga. Čia be profesionalų pagalbos nebus apsieita.

Vartotojų valdymas

Viena iš el. komercijos sėkmės paslapčių yra teisingas registruotų vartotojų valdymas. Žmonės yra linkę pirkti ne vieną kartą, sugrįžti po kurio laiko, todėl jiems tik reikia apie save priminti. Tam reikalingas geras vartotojų valdymas.

Esant reikalui visada galima pasidaryti el. pašto adresų sąrašą, kuris būtų nukreiptas į tam tikrą auditoriją. Pavyzdžiui, žmonėms, kurie pirko daugiau kaip už 100 eurų per pastaruosius 3 mėnesius, galima pasiūlyti 10 eurų vertė nuolaidų kuponą. Kai visi pirkimai yra registruojami Exelyje, to padaryti beveik neįmanoma. Reikalinga profesionali el. parduotuvių programinė įranga, kuri tokias vartotojų duomenų bazes ir sąrašus generuotų automatiškai. Pirkėjų lojalumo programa visada atsiperka, tik savadarbėje el. parduotuvėje tai itin retas dalykas.

Rinkodaros įrankiai

Profesionalioje el. parduotuvėje yra nemažai investuojama į rinkodaros įrankius, kurie gali paskatinti prekybą. Tai įvairūs naujienlaiškių siuntimo įrankiai, nukreipimų puslapiai, nuolaidų kodų generatoriai, apklausos ir t.t. Visa tai padeda dar labiau įtraukti lankytojus ir paskatinti juos pirkti. Savo susikurtoje parduotuvėje tokių įrankių nėra. Tai gali reikšti tik vieną – savadarbė el. parduotuvė nėra pritaikyta aktyviai prekybai. Pasyviai – gali būti, tačiau tada reikia dirbti kitais kanalais – per socialinius tinklus, forumus, SEO optimizaciją, turinį.

Problemos su GDPR

Europos Sąjunga prieš keletą metų priėmė BDAR – bendrinių duomenų administravimo reglamentą arba angliškai GDPR. Jis reikalauja, kad visos interneto svetainės, įskaitant ir el. parduotuves, aiškiai apibrėžtų, kur ir kaip saugomi bei naudojami iš lankytojų surenkami duomenys. Taip pat BDAR reikalauja parengti tam tikrą dokumentaciją įmonės viduje. Kai prekiauja pavienis žmogus, tokia teisinių dokumentų šūsnimi paprastai niekas nepasirūpina ir prekeivis atsiduria gana keblioje padėtyje.

Kuriant el. parduotuvę pas profesionalus yra laikomasi visų naujausių BDAR reikalavimų, todėl galite būti tikri, kad nekils problemų dėl slapukų arba pirkimo duomenų.

Visada paprasčiau yra patikėti tokius reikalus profesionalams, kurie tai daro kiekvieną dieną.