Vasarinės padangos – viskas, ką reikia žinoti

Vasarinė padanga

Foto: Pixabay.com

Jūsų padangų kokybė kiekvienoje kelionėje yra gyvybiškai svarbi jums, keleiviams ir netgi kitiems eismo dalyviams. Važiuojant vasarinės padangos stipriai kaista, visada patiria aukštą slėgį ir privalo nesideformuotis net ir ekstremaliomis sąlygomis.

Kokybiškos vasarinės padangos yra atsparios aukštai temperatūrai, turi tvirtas sieneles ir efektyvų protektorių tiek asfaltui, tiek žvyrkeliui.

Ar jūsų automobilis „apautas“ pakankamai geromis vasarinėmis padangomis? Kaip savarankiškai išsirinkti kokybiškas ir ilgaamžes padangas? Kokius dar su padangomis susijusius dalykus reikėtų žinoti eksploatuojant automobilį? Apie visa tai netrukus.

Kada atsinaujinti vasarines padangas?

Neskaitant matomų pažeidimų, yra du pagrindiniai dalykai, dėl kurių būtina keisti padangas – tai yra protektoriaus gylis ir padangų amžius.

Lietuvoje minimalus protektoriaus gylis vasarinėms padangoms yra 1,6 mm. Kuo mažesnis protektoriaus likutis, tuo prastesnis sukibimas su keliu ir padidėja akvaplaningo tikimybė. Todėl 1,6 mm ribos geriau nelaukti ir padangas atsinaujinti kiek galima anksčiau.

Padangų amžius yra dar vienas kokybės rodiklis, kurį lietuviai yra linkę ignoruoti. Padangas rekomenduojama keisti bent kas 5 metus, nes po to jos tampa kietesnės. Kietos padangos gali žymiai lengviau nuslysti važiuojant ir įtrūkti nuo nedidelių pažeidimų.

Nusidėvėjimą galite įvertinti pamatuodami protektoriaus gylį keliose skirtingose vietose arba ieškoti indikatorių TWI (Tire Wear Indicator) – jie pažymi nusidėvėjimo ribą. Na o padangų amžius žymimas ant krašto, keturiais skaičiais. Pavyzdžiui, skaičiai 2118 reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų, 21 savaitę. Tai puikus būdas įsitikinti, kad perkate tikrai naujas padangas!

Svarbiausi dalykai perkant naujas vasarines padangas

Kad ir kokie būtų jūsų kriterijai, yra trys dalykai, kuriuos būtina apsvarstyti perkant naujas vasarines padangas.

Dydis

Padangų dydį rinkitės pagal jūsų automobilio gamintojo rekomendacijas. Šiomis dienomis didžioji dalis senų automobilių eksploatuojami su didesniais, nei rekomenduoja gamintojas, ratlankiais. Tai visiškai priimtina tol, kol ant didesnių ratlankių montuojamos proporcingai žemesnio profilio vasarinės padangos.

Labai svarbu išlaikyti rekomenduojamą rato dydį (ne ratlankio, o viso rato, t.y., ratlankio su padanga). Dėl netinkamo ratų dydžio, ABS ir kiti davikliai suteikia netikslius duomenis, todėl spidometre rodomas greitis būna neteisingas ir gali netinkamai veikti ABS ir sukibimo kontrolės sistemos.

Padanga vasarai

Foto: Shutterstock.com

Kaina

Padangų kokybę labai gerai atspindi jų kaina. Brangesnės, puikiai žinomų gamintojų, kaip Michelin, Continental, Toyo, padangos visada yra aukščiausios kokybės. Jų gamybai skiriamas išskirtinis dėmesys, aukščiausios klasės medžiagos ir technologijos, todėl tokios padangos suteikia pačias geriausias savybes įvairiose situacijose.

Bet tai nereiškia, kad pigios vasarinės padangos yra niekam tikusios. Pavyzdžiui, retai eksploatuojamam automobiliui tikrai nereikia aukštos klasės, sportinių padangų. Jeigu važinėjate tik mieste ir retai pasiekiate 90 km/h greitį, tada jūs net neišnaudotumėte viso brangių padangų potencialo. Todėl jums puikiai pasitarnaus ir pigesnės, vidutinės klasės padangos.

Greičio ir apkrovos indeksai

Ar žinote, kokia jūsų padangų maksimali apkrova? Arba kokiu greičiu su jomis važiuoti jau nebe saugu? Kai kurių padangų maksimalus rekomenduojamas greitis yra vos 120 km/h – magistralėje jos jau nesaugios.

Indeksai žymimi skaičiumi ir šalia esančia raide, pavyzdžiui, 90T:

  • 90 – tai yra apkrovos indeksas. „90“ parodo, kad ši padanga gali atlaikyti 600 kg krūvį. Kuo didesnis indeksas, tuo didesnis maksimalus krūvis, ir priešingai.
  • T – greičio indeksas. K raidė nurodo 110 km/h maksimalų greitį, L – 120 km/h ir taip greitis po 10 km/h kyla su lyg kiekviena raide, iki pat „U“ (po jos skirtumai jau didesni). Pilnas indeksų lenteles galite rasti internete.

Kuo greičio ir apkrovos indeksai didesni, tuo padanga tvirtesnė ir atsparesnė karščiui, todėl neatsižvelkite į tai, kaip į vien tik greičio rodiklį.

Kelias padangas keisti – dvi ar keturias?

Priekinės ir galinės padangos gali būti skirtingos, tačiau pats patikimiausias sprendimas yra senas padangas pakeisti keturiomis vienodomis padangomis.

Vienos padangos yra labai stabilios važiuojant žvyrkeliu, kitos – asfaltu ir pan. Skirtingos, priekyje ir gale esančios, padangos į kelio paviršių gali reaguoti taip skirtingai, kad automobilio valdymas pasidarys labai keistas, ypatingai važiuojant purvu arba dideliu greičiu.

Jeigu negalite įsigyti visų keturių vienodų padangų, visų pirmiausia, nuspręskite, kuri padangų pora yra kokybiškesnė. Tada, kokybiškesnių padangų porą montuokite ant galinių ratlankių.

Nesvarbu, ar automobilis varomas visais keturiais, galiniais ar priekiniais ratais – pavojingiausia, su ratais susijusi, avarijos priežastis yra galinių ratų praslydimas. Priešingai nei praslydus priekiniams ratams, praslydus galiniams, kontrolė gali dingti visiškai ir vairuotojas nieko nebegali padaryti. Todėl padangas rinkitės atsakingai ir vairuokite saugiai.

Kur dėti senas padangas?

Padangos gamtoje yra kenksmingos ir suyra tik per 120-140 metų, tačiau, dėka šiuolaikinių technologijų, jos labai naudingai perdirbamos į stadionų dangą, medžiagą batams ir t.t. Štai kur galite priduoti senas padangas:

  • Didelių gabaritų surinkimo aikštelės – jų Lietuvoje yra apie 100. Per metus, iš vieno gyventojo, šios aikštelės nemokamai priima iki 5 padangų.
  • Padangų parduotuvės – jeigu perkate naujas padangas, pardavėjas privalo pasirūpinti jūsų senomis padangomis.
  • Autoservisai – jeigu padangas montuojatės autoservise, jie privalo priimti jūsų senas, naudojimui nebetinkamas padangas.

Senos padangos

Foto: Pixabay.com

Taupykite atsargiai

Jau žinote, kokie dalykai yra svarbiausi perkant naujas padangas ir kaip įvertinti savo poreikius. Tačiau Lietuvoje vis dar populiaru pirkti restauruotas padangas – negalvokite, kad tokios padangos prilygsta naujoms. Tiesą sakant, jos yra dar prastesnės nei naudotos – vietoje seno protektoriaus užklijuojamas naujas, todėl visos originalios padangos savybės dingsta.

Laikui bėgant, naujos padangos „atsistoja“ tiek pat, kiek kelios poros naudotų. Jeigu ieškote naujų padangų, kviečiame apsilankyti internetinėje parduotuvėje www.Padangos1.lt – visų rūšių naujos vasarinės padangos vienoje vietoje!