Kartojamės kelių eismo taisykles: automobilio šviesos
Viena dažnesnių priežasčių, kodėl tamsiuoju paros metu ir žiemą būna daug avarijų – tai dėl prasto matomumo. Geros, veikiančios automobilio šviesos iš https://www.autosviesos.lt gali garantuoti ir kur kas kokybiškesnį automobilio vairavimą, saugumą. Tačiau vien geros technikos nepakaks. Reikės ir laikytis kelių eismo taisyklių. Ar prisimenate jas? Pasikartojame.
Rūko žibintai
Kad veiktų jūsų automobilio šviesos, galbūt teks pirkti dalių, užtikrinančių šviesų veikimą: https://www.autosviesos.lt/xenon-blokai. Ne paslaptis, kad rūko žibintai yra vieni rečiausiai naudojamų žibintų. Dažniausiai jais pasinaudoti tenka ankstų rytą ir vėlų vakarą keliaujantys vairuotojai tarp miestų, kuomet pievas nukloja mistiškas, nuostabus rūkas, deja, trukdantis važiuoti. Rūko žibinto kaip mechanizmo struktūra yra kitokia negu paprastų dienos šviesų ar tolimųjų, artimųjų. Šviesa paprastai rūke sklistų tiesiu spinduliu į priekį ir neapšviestų kelio. O rūko žibintas šviesą išsklaido, todėl atsiranda geresnis matomumas. Tačiau yra tik dvi aplinkybės, kuomet galima naudotis rūko žibintais. Viena jų – tai oro sąlygos, kurios prastina matomumą, vadinamasis rūkas. Tiesa, tai gali būti ne tik rūkas, bet ir smulki dulksna, lietus, sniegas, kruša. Tačiau tai yra ypatingosios meteorologinės sąlygos. Kitas atvejis – tai kai važiuojant sugenda kairysis automobilio žibintas. Tuomet iki serviso galima važiuoti įsijungus rūko žibintus. Tai leidžiama dėl to, kad žibintas kairėje pusėje yra labai svarbus – jis nurodo automobilio matmenis vairuotojui, atvažiuojančiam iš priekio. Dėl to jam yra be galo svarbu žinoti, kur yra mašinos kraštas. Kitu atveju, jeigu rūko žibintų nėra, sugedus kairiam žibintui, rekomenduojama važiuoti su avarine šviesos signalizacija.
Tolimosios ir artimosios šviesos
Daugiausia problemų kelyje kyla dėl artimųjų ir tolimųjų šviesų perjungimo. Visi norėtų naktį važiuoti tik su tolimojo atstumo šviesomis, nes daug geriau matosi kelias. Tačiau tiesa tokia, kad šios šviesos akina iš priekio atvažiuojančių mašinų vairuotojus. Taigi, tolimosios šviesos įstatyme reglamentuojamos taip, kad jas galima naudoti tik žinant, kad tai tikrai netrukdys jokiam kitam vairuotojui iš priekio ar galo. Įstatymas numato, kad galima įjungti tolimąją šviesą tik važiuojant neapšviestu keliu, kuomet nesimato mašinos kelyje ruože 150 metrų nuo jūsų.
Dienos šviesa
Šios šviesos yra privalomos dienos metu, tai gana naujas įstatymas. Naujesnės mašinos turi tikrąsias dienos šviesas, kuomet galas net nedega. Senesnėse mašinose vietoje dienos lempų naudojamos tiesiog trumpojo atstumo šviesos, kurios būtinos ir važiuojant dienos metu.
Prastai veikiantys automobilių žibintai daro nemažą įtaką eismui kelyje tiek paprastiems žmonėms, tiek įmonių atstovams, dirbantiems krovinių pervežimo srityje. Prastas matomumas sukelia nepatogumus, gerai, jei tai nesibaigia avarijomis.